وب سایت عاشورا

نویسندگان
آخرین نظرات
زندگینامه شهید عماد مغنیه
شهید "عماد مغنیه " معروف به "حاج رضوان " در ماه جولای سال 1962 میلادی در شهر صور دیده به جهان گشود.
خانواده شهید مغنیه که متشکل از پدر ، مادر و دو برادر وی به نام‌های "جهاد " و "فؤاد" که بعدها به شهادت رسیدند ، پس از مدتی از صور به حومه جنوبی بیروت نقل مکان کردند و در این منطقه بود که شهید مغنیه ، تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را گذراند و پس از آن در جوانی ، وارد دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) شد.

 

شهید مغنیه در اوایل دهه هشتاد میلادی به "نیروی 17 " شاخه نظامی جنبش آزادی‌ بخش فلسطین پیوست که نیرویی ویژه برای حفاظت از مبارزانی مانند ابو عمار ، ابو جهاد و ابود ایاد تشکیل شده بود . او از همان زمان ، در عملیات انتقال سلاح از جنبش آزادی‌ بخش فلسطین برای مقاومت اسلامی لبنان که در حزب‌الله و جنبش امل نمود دارد نقش اساسی داشت اما در پی اشغال لبنان در سال 1982 میلادی از سوی رژیم صهیونیستی ، مبارزان جنبش آزادی ‌بخش فلسطین مجبور به ترک لبنان شدند.


با خروج مبارزان فلسطینی و سازمان آزادی ‌بخش از لبنان ، عماد مغنیه نیز به صفوف رزمندگان افواج مقاومت اسلامی (جنبش امل) پیوست که از سوی امام موسی صدر و شهید مصطفی چمران تأسیس شده بود اما شهید مغنیه در ادامه و همزمان با انتقال سید حسن نصرالله از امل ، به حزب تازه ‌تأسیس حزب‌الله پیوست.
شهید مغنیه پس از اجرای موفقیت ‌آمیز چند عملیات‌ به عنوان فرمانده گارد حفاظت مقامات بلند پایه حزب‌الله منصوب شد و پس از آن به عنوان مسؤول عملیات ویژه حزب‌الله انتخاب شد.
شهید عماد مغنیه که به دوری از رسانه‌ها شهرت داشت به "مرد سایه " در مقاومت اسلامی شهرت داشت و بسیاری او را مغز متفکر حزب‌الله قلمداد می‌کردند . وی بیشترین تعداد عملیات علیه رژیم صهیونیستی را در جهان به نام خود ثبت کرده است .
شهید عماد مغنیه سه‌شنبه شب 23 بهمن سال 1386 در پی انفجار در خودرویی بمب‌گذاری‌شده در دمشق ، به شهادت رسید.
رژیم صهیونیستی یک بار در سال 1373 اتومبیل او را در ضاحیه _ بخش جنوبی بیروت شناسایی کرد و به آن حمله ‌ور شد ولی او در اتومبیل نبود و برادرش به شهادت رسید . این پس از آن بود که رژیم صهیونیستی 5 میلیون دلار جایزه را برای کسی که خبری از او بدهد ، تعیین کرده بود و هر سال پس از اعتراف به ناکامی ، مبلغ هدیه را 5 میلیون دلار افزایش داده بود . عماد مغنیه در جریان جنگ 33 روزه یکی از چندین فرمانده آن بود و نقش بسیار ارزنده‌ای در جنگ 33 روزه _ تموز _ ایفا نمود.
اسرائیل اما به صورتی شتاب‌زده بلافاصله بعد از این عملیات ترور با استقبال از این عملیات مدعی شد که در این ترور دست نداشته است.
در حسرت شهادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">