وب سایت عاشورا

نویسندگان
آخرین نظرات
گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***


پاسخ ظریف به نامه دختر ایرانی در فیس بوک

روزنامه ایران نوشت: خبر اول این که محمد جواد ظریف در یکی از جدیدترین نوشته های فیس بوکی خود به نامه قابل تامل و البته تکان‌دهنده‌ای که توسط یک دختر جوان ایرانی در صفحه فیسبوکش منتشر شده بود پاسخ داد. در بخشی از پاسخ ظریف به این دختر ایرانی آمده؛ «می دانم که مسئولیت سنگینی بر دوش من و همکاران من است و گرچه در ایجاد شرایط کنونی نقشی نداشته ایم ولی به هرحال با پذیرش مسئولیت باید در جهت حل آن حرکت کنیم. امیدوارم با تدبیر ریاست محترم جمهوری و با حمایت همه مردم مشکلات انباشته اقتصادی به تدریج رفع شوند و زندگی برای شما و بقیه مردم راحت تر شود.

اما اطمینان داشته باشید که برای مذاکره جدی و رفع فشارها، بهترین روش تلاش برای رسیدن به تفاهم از طریق تعامل سازنده و عزت مند است. اندکی صبر، سحر نزدیک است.» این دختر جوان در کامنتی که چندی پیش خطاب به وزیر خارجه کشورمان در صفحه فیس بوک گذاشته بود از وضعیت اقتصادی و بیکاری در جامعه گلایه کرده و در بخشی ازنامه خود نوشته بود: «یه کاری کنید کاری کنید که تحریم ها تموم بشه ، ارزونی بشه، کرایه خونه کم بشه ، مواد غذایی ارزون بشه، بازار کار رونق پیدا کنه، امنیت و رفاه داشته باشیم…»


آماده باش روحانی به دولتمردان برای آغاز سفرهای استانی

روزنامه اعتماد نوشت: حسن روحانی برای آغاز سفر‌های استانی به دولتمردان و وزرای کابینه آماده باش داد، این سفر‌ها قرار است از 10 آبان ماه کلید بخورد. 

80 روزی می‌شود که حسن روحانی در راس کابینه یازدهم زمام امور اجرایی کشور را در دست گرفته و دولتمردانش هم به‌شدت در تکاپویند تا نخستین وعده‌شان یعنی گزارش صد روزگی عملکرد دولت یازدهم از عملکرد موثر دولت در حوزهای اقتصادی و دپیلماسی ایران در پرونده هسته‌یی را به مردم ارائه دهند. در لابه لای برنامه فشرده کابینه یازدهم برای به سامان رساندن این وعده‌شان شنیده می‌شود که دولتمردان برای استارت زدن سفر‌های استانی دولت یازدهم از سوی روحانی آماده‌باش گرفته‌‌اند و به‌شدت مشغول تدوین راهکارهایشان برای حفظ اعتماد مردم هستند و می‌خواهند بدون هیچ واسطه‌یی از دستاوردهای سه ماه دولت و موانع برسر راه شان سخن بگویند. 

آن‌طور که محمد شریعتمداری، معاون اجرایی دولت وعده داده قرار است این سفرها با آرایش و نگرشی ویژه آغاز شود و آن‌گونه که وی تاکید می‌کند جنس این سفرها از لحاظ کمی و کیفی بسیار با سفرهای احمدی‌نژاد و دوستانش متفاوت خواهد بود.

هر چند که شریعتمداری عزم آن دارد که در یک نشست خبری با خبرنگاران از چند و چون این سفر‌ها سخن بگوید اما بر اساس شنیده‌های «اعتماد» سفرهای استانی دولت روحانی از ده آبان کلید می‌خورد.

یک مقام آگاه در دولت به «اعتماد» خبر داد که عزم دولت بر تداوم سفرهای استانی است و این سفر‌ها برای حفظ ارتباط و اعتماد مردم به دولت روحانی است و بر همین اساس هم دولتمردان می‌خواهند خیلی شفاف و روشن با مردم در این سفرها از باید‌ها و نباید‌های پیش رویشان سخن بگویند تا این اعتماد مستحکمتر از گذشته بین مردم و دولت بر قرار بماند.

وی در پاسخ به اینکه این سفر‌ها از چه استانی آغاز می‌شود و تغییر آرایشی که معاون اجرایی روحانی بر آن تاکید دارد چگونه است، گفت: از آنجا که روحانی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری فرصت نکردند به چند استان مثل ایلام، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی و... سفر کنند نخستین سفر دولت قطعا از میان آنها انتخاب می‌شود.

موسسه حفظ و نشر آثار امام(ره): در مقابل خلاف‌گویی‌ها سکوت می‌کنیم!

"به خاطر رضای خدا سکوت می‌کنیم" این تنها پاسخ حمید انصاری به سیل انتقادات رسانه ها و افکار عمومی در هفته اخیر نسبت به عملکرد جانبدارانه موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) بود.

 حمید انصاری قائم‌مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در واکنش به اعتراض ها و انتقادهای فروان رسانه ها و افکر عمومی نسبت به عملکرد این موسسه در روزنامه شرق نوشت: 

برای یکایک اتهام‌ها و مطالب خلاف واقعی که در این ایام از سوی مغرضان منتشر شد ناگفته‌های مستند و مدارک فراوانی داریم، اما – ضمن محفوظ‌بودن حق شکایت موسسه - بازگویی آن را خلاف اقتضای امروز جامعه می‌دانیم. به خاطر رضای خدای متعال و رعایت حال مردم کریم و بزرگواری که متاسفانه به اندازه کافی درگیر مشکلات فراوان می‌باشند در مقابل تهمت‌ها و خلاف‌گویی‌ها همچنان سکوت می‌کنیم و به بانی این موسسه مرحوم حاج احمد آقا تأسی می‌کنیم که طبق سفارشات موکد امام در برابر سیل تهمت‌ها و بدخواهی‌ها سکوت کرد و سکوت، تا برای همیشه لب فرو بست، بدگویان را به خدا واگذار می‌کنیم.


یارگیری برای فراکسیون انشعابی یا انسجام فراکسیون اکثریت؟

بر اساس گزارش روزنامه کیهان، همزمان با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت برخی خبرها حاکی از پیگیری راه‌اندازی فراکسیون انشعابی تحت عنوان اعتدال یا صدای ملت است.بنا بر اعلام بهروز نعمتی نماینده اسدآباد، و محمدابراهیم رضایی نماینده خمین، مجمع عمومی فراکسیون قرار بوده امروز (سه‌شنبه) برگزار شود تا ضمن بررسی 3 وزیر پیشنهادی احتمالا به انتخابات هیئت‌ رئیسه این فراکسیون نیز بپردازد. پیش از این کاظم جلالی اعلام کرده بود برای ریاست دوباره فراکسیون نامزد نمی‌شود و اسامی کسانی چون بروجردی و باهنر مطرح شد اما بروجردی روز یکشنبه اعلام کرد جلالی تنها نامزد ریاست فراکسیون است.

جلالی پیش از این به تابناک گفته بود عزم جدی دارد کاندیدای ریاست فراکسیون نباشد و نقدهایی دارد. او به واسطه نزدیکی با حزب اعتدال و توسعه، از دولت جدید حمایت می‌کند و در جلسه رای اعتماد به وزرا نیز به عنوان موافق سخن گفت و علیه کاسبین فتنه! سخن راند.در عین حال جواد کریمی قدوسی در مصاحبه با بولتن‌نیوز خبر داده که علی مطهری در صدد راه‌اندازی فراکسیونی جدید است و معتقد است که 80 تا 90 نماینده برای عضویت در این فراکسیون اعلام آمادگی کرده‌اند.وقوع این امر به معنای ریزش اعضای فراکسیون رهروان خواهد بود و اغلب اعضا با این اتفاق مخالفند.

وضعیت پرونده شکایت احمدی‌نژاد از مطهری

بر اساس گزارش روزنامه تهران امروز، مصطفی ترک‌همدانی وکیل علی مطهری در گفت‌وگو با فارس گفت: «در سال 89 آقای مطهری درباره رئیس‌جمهور وقت اظهارنظری کرد. وی افزود: همین اظهارنظر باعث شد تا معاون حقوقی ریاست‌جمهوری نسبت به ایشان اعلام جرم کرده و از علی مطهری موکل بنده شکایت کند.» ترک‌همدانی گفت: «وقتی برای تعیین تکلیف پرونده به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کردم متوجه شدم که معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در دولت یازدهم نسبت به این پرونده اعلام رضایت کرده است.»


عباس عراقچی:باید سند مکتوبی بین ایران و 1+5 امضا شود

تدوین «سند مکتوب» انتظار تهران از دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 است؛ سندی که کل مسیر مذاکرات هسته‌ای را روشن کند و به امضای شش کشور رسیده باشد.
این انتظار را معاون وزیر خارجه جمهوری‌اسلامی ایران و عضو ارشد هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران مطرح کرد. به گفته عباس عراقچی، ایران و گروه 1+5 «در نهایت باید به سند مکتوبی برسند که بین شش کشور و ایران امضا شود و براساس یک سند مکتوب که در آن کل مسیر روشن است، پیش برویم.»
بر اساس گزارش روزنامه بهار، هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی محمدجواد ظریف در دور تازه مذاکرات با میانجیان بین‌المللی حل و فصل مناقشه هسته‌ای ایران متشکل از پنج عضو دایم شورای امنیت (آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین) به علاوه آلمان موسوم به گروه 1+5 در ژنو طرحی تازه روی میز گذاشت تا قطار مذاکرات هسته‌ای پس از سال‌ها به ریل بازگردد. این طرح که از سوی ایرانی‌ها «پایانی بر یک بحران غیرضروری، آغازی برای افق‌های جدید» و از سوی غربی‌ها «طرح ظریف» نامیده می‌شود توانست پس از مدت‌ها دوطرف را به یک فهم مشترک برساند. این فهم مشترک درنهایت با انتشار بیانیه مشترک عیان شد. بیانیه‌ای که در سنوات گذشته مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بی‌سابقه بود. بر همین اساس خوشبینی‌ها نسبت به نتایج این دور از مذاکرات هسته‌ای برپایه طرح پیشنهادی جمهوری‌اسلامی ایران افزایش پیدا کرد. هرچند این خوشبینی‌ها به تیم مذاکره‌کننده جمهوری‌اسلامی ایران تعمیم پیدا نمی‌کند. این تیم انتظاراتی فراتر دارد؛ این‌که حرف‌ها روی کاغذ بیایند، مکتوب شده و به سند تبدیل شوند، اسناد هم امضا شده و تعهد به همراه بیاورد.

نظر خادم امام (ره) درباره هاشمی

تهران امروز نوشت: حاج‌عیسی جعفری متولد 1306 که در 7سال پایانی عمر امام خمینی(ره) خادم منزل معظم له بوده است می گوید: «آقای هاشمی در آن زمان[اوایل پیروزی انقلاب] در دروازه دولت سکونت داشت و از همان زمان خطی را دنبال می‌کرد که این خط غیر از جمهوری اسلامی ایران بود.در آن زمان امام آقای هاشمی را خواست تا هم وی را از ادامه طی مسیر درخطی که دنبالش بود بازدارد و هم اینکه از سیاست وی استفاده کند و به همین دلیل بود که آقای هاشمی به مکان فعلی که متعلق به یک سرهنگ بود نقل مکان کرد تا نزدیک امام باشد.» وی تاکید کرد: ما از ریشه همه این مسائلی که مطرح می‌شود آگاه هستیم.

 مرضیه وحید دستجردی در قوه قضائیه

آرمان روابط عمومی نوشت: رئیس قوه قضائیه در حکمی دکتر مرضیه وحید دستجردی را به عنوان مشاور رئیس قوه قضائیه منصوب کرد. متن کامل ابلاغ رئیس قوه‌قضائیه به شرح ذیل است: «سرکار خانم دکتر مرضیه وحید دستجردی، نظر به سوابق و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این ابلاغ به سمت مشاور رئیس قوه‌قضائیه منصوب می‌شوید. توفیقات روزافزون شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال مسئلت دارم. 

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه». چندان بیراه نبود که پیش‌بینی شود دستجردی پس از پایان دولت احمدی‌نژاد در یک جایگاه دولتی حضور داشته باشد چرا که خط‌مشی فکری او با اعتدال فاصله‌ای ندارد و اگر هم داشته باشد بسیار نامرئی و کوتاه است. علاوه بر این مرضیه وحید دستجردی را می‌توان در گروه حامیان و نزدیکان ناطق نوری برشمرد چنانکه پس از انتصاب او به عنوان وزیر بهداشت از سوی احمدی‌نژاد بسیاری تعجب کردند که چگونه فردی که در سال 88 اظهاراتی در نقد ناطق نوری در یک مناظره به زبان آورد اکنون یکی از نزدیکان او را به وزارت بهداشت فراخوانده است. البته روحانی از دستجردی برای حضور در دولت دعوتی نکرد که علت آن مشخص نیست اما صادق لاریجانی در کسوت رئیس قوه قضائیه او را مشاور خود کرد. 


دردسرهای شغل دوم یک مسئول دولتی

بر اساس گزارش خراسان، بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، یکی از مسئولان اجرایی که طی هفته های اخیر حکم انتصاب خود را دریافت کرده و مشغول به کار در دولت یازدهم شده است، فعالیت دیگری را در زمان فراغت خود دنبال می کند که بنا به نظریه برخی دستگاههای نظارتی، این فعالیت اگرچه جزو مصادیق عضویت در هیئت مدیره شرکتهای خصوصی نیست اما قانون تصدی بیش از یک شغل توسط کارکنان دولت را نقض می کند که بر این اساس، مقرر شده تذکرات لازم به این مسئول داده شود.


شرط‌گذاری نتانیاهو؛ برای آزادی دارایی‌های ایران در آمریکا

روزنامه بهار نوشت: بنیامین نتانیاهو با اشاره به این‌که هدف غرب و گروه 1+5 از گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران باید متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور باشد، موفقیت این گفت‌وگوها را منوط به نحوه پایان یافتن آن دانست و گفت: «بستگی دارد که این گفت‌وگوها چگونه پایان یابد. مساله اصلی امیدواری نیست بلکه نتایج عملی است. نتیجه این گفت‌وگوها باید برچیدن کامل برنامه هسته‌ای ایران باشد. اگر این اتفاق بیفتد می‌توان گفت گفت‌وگوها خیلی خوب بوده و اگر این اتفاق به صورت صلح‌آمیز بیفتد حتی خیلی بهتر است.» نتانیاهو در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت اوباما برای آزاد کردن دارایی‌های مسدود شده ایران در آمریکا نیز گفت: «این دارایی‌ها به سه دلیل مسدود شده‌اند: 1- حمایت ایران از تروریسم 2- اقدامات تهاجمی ایران به‌ویژه در منطقه خلیج‌فارس 3- متوقف نکردن برنامه هسته‌ای در جهت تولید سلاح‌های هسته‌ای! نخست‌وزیر راستگرای رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: «از نظر تل‌آویو اگر ایران در این سه سیاست و رویکرد خود تجدید نظر کند، اسراییل مخالفتی با آزاد‌سازی این دارایی‌ها ندارد.» 


هشدار درباره شیوه جدید کلاهبرداری از فعالان اقتصادی

خراسان نوشت: بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی که بر پایه استعلام از دستگاههای مربوطه اعلام شده، یک شرکت خصوصی با نام "سازمان حلال جهانی" اقدام به جعل گواهی و مهر برخی موسسات مهم کشور کرده و ضمن صدور گواهی های مجعول برای برخی فعالان اقتصادی و تجاری ایران که مشغول داد و ستد در کشورهای دیگر هستند، به آنها اعلام می کند که می توانند با این گواهی کا
در حسرت شهادت

نظرات  (۱)

۱۴ اسفند ۹۲ ، ۰۵:۴۶ محمدمهدی باقری
سلام برادر
خدا قوت
واقعا قشنگ بود
احسنت
خیلی خوشحالم که بین این همه وب به شما هدایت شدم
بنده هم وب حقیری دارم
با مطلبی تحت عنوان "هر کس پولدارتره، عزیزتره!" به روزم همسنگر
خوشحال میشم قدم رنجه فرمایید و نظر خودتون رو بگویید و اگر لایق دونستید تبادل لینک کنیم
البته اگر لایق دونستید حقیر رو
منتظرتم دادا
امیدوارم که بیای
مواظب خودت باش
یا علی مدد
http://sarbaz0.blog.ir/

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">