وب سایت عاشورا

نویسندگان
آخرین نظرات
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تولید چادر زنان ایران اسلامی در کشورهایی چون ژاپن و کره را ‌یک معضل دانست..
به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله،سید‌مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در مورد جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن، اظهار داشت: دشمنان یک کشور وقتی که می‌خواهند به درون کشوری نفوذ پیدا کنند، راه‌های مختلفی را طی کرده و محک می‌زنند که یک بخش آن نفوذی‌ها هستند که به واسطه کودتا کارهایشان را پیش می‌برند و اگر نتیجه‌ای از گزینه نظامی، جنگ داخلی و کودتا حصل نشد، به تهاجم فرهنگی روی می‌آورند. 

* اثرات تهاجم فرهنگی ۳۰ یا ۵۰ سال بعد دیده می‌شود 

وی نقطه هدف تهاجم فرهنگی را خانواده‌ها و مردم دانست و تصریح کرد: تهاجم فرهنگی مانند ویروس HIV می‌ماند و تأثیر خود را بعد از سی سال و یا ۵۰ سال بر جامعه‌ها خواهد گذاشت که نمونه بارز آن را می‌توان اسپانیای جدید و اندلس سابق برشمرد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در اندلس سابق دشمن با گزینه جنگ نظامی نتوانست آن کشور را در اختیار خود بگیرد، بنابراین ناچار شد به وسیله حربه‌ای به نام تهاجم فرهنگی به آن کشور حمله کرده و بذر آن را پس از ۵۰ سال دیگر درو کند. 

حسینی اظهار داشت: دشمن در خصوص تهاجم به جمهوری اسلامی تمام راه‌های نظامی، کودتا و جنگ داخلی را طی کرده و چون در این راه‌ها نتوانسته نتیجه مورد قبولی داشته باشد، به جنگ نرم متوسل شد. 

* رهبر انقلاب سال ۶۸ در مورد تهاجم فرهنگی دشمن هشدار دادند 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از سال ۶۸ در مورد تهاجم ‌فرهنگی هشدار داده‌اند، گفت: بعضی از مسئولان ما از تأکیدات رهبر معظم انقلاب غافل شدند و تحت تأثیر افراطی‌ها قرار گرفتند و نپذیرفتند که این حمله و تهاجم شروع شده و به فعلیت رسیده است. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: جنگ نرم جنگ سختی است، درست است که در ظاهر کشتار و ویرانگری ندارد اما باید توجه داشت که این جنگ ریشه را می‌سوزاند و زیرپوستی سبب آفت جامعه می‌شود. 

* رشد طلاق در کشور نتیجه تهاجم فرهنگی است 

حسینی با بیان اینکه تبعات برخی از این تهاجم ‌فرهنگی در افزایش رشد طلاق مشهود است، گفت که بخشی از این طلاق‌ها به دلیل اکران فیلم‌هایی است که به اختلافات خانوادگی دامن می‌زنند و اعتماد زن به شوهر و برعکس را از بین می‌برند. 

وی عدم مهندسی درست فرهنگی را دلیل تأثیرات جنگ فرهنگی بر جامعه دانست و تصریح کرد: برای مقابله با ‌تهاجم فرهنگی ‌باید مسئولیت‌ها شناخته شود تا افراد بتوانند در مسئولیت خویش پاسخگو باشند؛ در کمیسیون فرهنگی بنا داریم مسئولیت‌ها و مهندسی فرهنگی انجام دهیم و از متولیان فرهنگی در قبال بودجه‌ای که به آن اختصاص می‌دهیم، برنامه دریافت کنیم. 

* ۲۸ دستگاه در موضوغ حجاب و عفاف مسئولند 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه سخنان خود به بحث حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در بخش حجاب و عفاف ۲۸دستگاه مسئول هستند اما هیچکدام از این دستگاه‌ها پاسخگوی این بدحجابی‌هایی که امروز در جامعه موج می‌زند، نیست و اگر نیروی انتظامی در این مقوله وارد نشده بود، همه ما را آب می‌برد. 

* دولت در زمینه حجاب و عفاف هیچ کاری انجام نداد 

حسینی با بیان اینکه دولت در زمینه حجاب و عفاف هیچ کاری انجام نداده است، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه‌های خوبی در این زمینه دارند که این اگر این برنامه‌ها اجرا شود و فشار مجلس بر مسئولان اجرایی بیشتر شود، قطعاً نتیجه مطلوبی بر جامعه خواهد داشت. 

وی افزود: دشمن بنا داشت در شهرهای مذهبی و دینی ایران بدحجابی را گسترش دهد و موجی از بی‌حجابی را در شهری مثل قم به راه بیندازد که باز در این زمینه نیروی انتظامی وارد شد و برنامه‌های آنان را نقش بر آب کرد. 

* تولید چادر زنان ما توسط کشوری‌های چون ژاپن و کره یک معضل است 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در بحث حجاب و عفاف باید کارهای زیرساختی و پیش زمینه‌ای انجام داد؛ چرا چادر زنان ایران اسلامی را کشورهایی چون ژاپن و کره تولید می‌کنند؟ این برای ما یک معضل است. 

حسینی به بررسی حجاب و عفاف در فیلم‌های سینمایی ایران پرداخت و گفت که افرادی که گرداننده اصلی فیلم‌های سینمایی ما هستند، معمولاً اعتقادی به حجاب ندارند؛ چنین افرادی چگونه می‌توانند در این زمینه مؤثر واقع شوند. 

* در فیلم‌های سینمایی زنان بدبخت محجبه‌اند؛ زنان متشخص بی‌حجاب 

وی ادامه داد: در فیلم‌هایی که امروز اکران می‌شود، به طرز مرموزی شاهد هستیم که نقش انسان‌های بدبخت و بیچاره را به زن‌های با حجاب و نقش‌های متشخص را به زن‌های بی‌حجاب واگذار می‌کنند. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به رفتار‌های متناقض برخی بازیگران اشاره کرد و گفت که یک بازیگر در یک فیلم نقش یک زن محجبه و معتقد را بازی می‌کند و به همین دلیل محبوبیت فراوانی به دست می‌آورد اما در جامعه با پوششی ۱۸۰ درجه متفاوت با آنچه که در فیلم بازی کرده، ظاهر می‌شود. 

* رفتار متناقض برخی بازیگران آثار زیان‌باری بر جامعه دارد 

حسینی افزود: چنین رفتار‌هایی سبب بی‌تاثیر شدن اثرات مثبت آن فیلم می‌شود و اثری زیان‌باری بر جامعه و اعتقادات مردم دارد و به دین و حجاب و عفاف ضربه می‌زند.
در حسرت شهادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">