وب سایت عاشورا

نویسندگان
آخرین نظرات


اگر بخواهیم تفاوت عاقل با جاهل را بدانیم این است که کاری که عاقل می کند جاهل هم می کند ولی عاقل پیشاپیش قضایا حرکت کرده و آینده را برنداز می کند . اگر ما خود را انسانی عاقل می پنداریم باید حواسمان به آن دزدی باشد که به سادگی و بدون هیچ مانعی وارد خانه خود کرده ایم . دزدی که ایمان ما را به راحتی می دزدد ، دختر ، پسر ، زن ، مرد ، پیر و جوان های ما را می دزدد.

بله انسان عاقل قبل از اینکه اتفاقی برای خانواده عزیزش بیافتد ، آنرا پیش بینی و از خطرات آن جلوگیری کند ، چقدر در اجتماع سرفراز و سربلند خواهد بود و چه بسا افرادی بودند که آبروی چندین ساله خود را به حراج گذاشتند.

خواهشا چند لحظه تامل کنید؟؟؟
حال یک سوال : آیا شبکه های ماهواره فرصت هستند یا تهدید؟
اصولا ماهواره دارای دو جنبه است ، خوب و بد یا علمی و مبتذل. بهتر است برای مخاطب آثار خوب و بد را روشن کنیم . بگوییم این جنبه های خوب ماهواره است و این جنبه های بد آن.همان طور که در ابتدا آموزش روش استفاده از هر وسیله ای لازم است. چاقو هم خوب است هم بد. بچه زمانی که روش استفاده از چاقو را بلد نباشد ، قطعا دستش را می بردکه بنده معتقدم اگر روش استفاده از این چاقو (ماهواره) هم بلد باشی باز دست ایمانت را خواهی برید چون اینقدر با نفس اماره تو بازی میکنند که مثالی برای شما خواهم زد که شاید مناسبت داشته باشد البته این را هم بگویم که در مثال هیچ مناقشه ای نیست. در زمان حضرت یوسف وقتی که زلیخا آن حضرت را در جمع حضار برد مگر آنها بلد نبودند که از چاقو استفاده کنند پس چه شد که اکثرا دست خود را بریدند این بخاطر زیبایی حضرت یوسف بود . بنده هم به شما عرض میکنم که هرچند چاقو زن حرفه ای باشید اما در مقابل زیبایی که شیطان در نفس شما ، و اطرافیانی که در حال تماشا کردن ماهواره هستند قرار می دهد، به قطع و یقین ایمانتان را خواهید برید . این را به جد باور داشته باشید و حتی هیچ وقت، سعی در امتحان کردن هم ، بر نیائید که آن وقت ، تاوان سنگینی را خواهید پرداخت.

ای انسان تو برای چیز دیگری آفریده شدی نه برای تماشای ماهواره و امثال آن، وقت تو خیلی بیشتر از آن چیزی را که فکر می کنی ارزش دارد وقت خود را در تعویض کانال های ماهواره که خودت هم نمی دانی به دنبال چه هستی هدر نده دنیا برای خوشی و لذت نیست؛ اینجا وقت عمل است.

مزرعه آخرت را دریاب. آیا می شود در مزرعه چیزی نکاریم و درو کنیم؟؟
آیا می توان چیزی بکاریم و مواظب آن نباشیم و بعد دروی خوبی داشته باشیم؟؟
پس در این دنیا مثل مزرعه باید عمل خوب کاشت و از آن عمل مواظب کرد که اگر مواظب نباشی آفت زده خواهد شد.

منبع : نون و القلم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">