وب سایت عاشورا

نویسندگان
آخرین نظرات
دادستانی کراسنویارسک روز چهارشنبه از دانشگاه دولتی پزشکی این استان خواست تا تصمیم در باره اخراج یک دانشجوی مسلمان این دانشگاه به جرم استفاده از حجاب را لغو کند. 

ˈیلنا پیموننکوˈ دستیار ارشد دادستان استان کراسنویارسک به این خبرگزاری گفت: پس از رسیدگی به این تصمیم دانشگاه متوجه شدیم که اخراج دانشجوی مسلمان به جرم استفاده از حجاب غیرقانونی است. 

رسانه های خبری روسیه اواسط ماه مارس گذشته از تصمیم مدیریت دانشگاه دولتی پزشکی کراسنویارسک برای اخراج دانشجوی ترم سوم دانشکده درمانی این دانشگاه به جرم استفاده از پوشش حجاب اسلامی خبر دادند. 

دستیار ارشد دادستان استان کراسنویارسک با بیان اینکه نقض قانون مربوط به پوشش در دانشگاه نمی تواند دلیلی برای اخراج دانشجو باشد، به مدیریت دانشگاه دولتی پزشکی کراسنویارسک ۱۰ روز برای لغو این تصمیم مهلت داد. 

موضوع استفاده از پوشش حجاب اسلامی در مدارس و دانشگاههای روسیه در ماههای اخیر به دنبال جلوگیری از حضور سه دانش آموز محجبه در یک مدرسه در استان استاوروپول توسط مدیریت این آموزشگاه در سطح عمومی مطرح شده است. 

دادگاه استان ˈاستاوروپولˈ هفته گذشته دادخواست تجدید نظر در خصوص لباس مدارس منطقه را که شامل ممنوعیت حجاب برای دانش آموزان می شود، رد کرد. 

ˈمراد موسییفˈ وکیل مسلمانان استاوروپول که این دادخواست را به دادگاه ارایه داده است، گفت: دادگاه دادخواست ما را رد کرد، اما من رأی دادگاه را دارای انگیزه های سیاسی می دانم. 

وی با اشاره به اینکه پنج روز پس از دریافت اسناد از دلایل رد دادخواست آگاه خواهد شد، افزود: تقاضای تجدید نظر در رأی دادگاه را تقدیم خواهم کرد. 

در روسیه بیش از ۲۵ میلیون مسلمان سکونت دارند که اکثراً در مناطق قفقاز، ولگا و منطقه مرکزی روسیه شامل مسکو و سنت پترزبورگ زندگی می کنند./ح
در حسرت شهادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">