وب سایت عاشورا

نویسندگان
آخرین نظرات

به گزارش رصد به نقل از فارس  ابراهیم شفیعی سروستانی امروز در قم ضمن گرامیداشت روز ملی حجاب و عفاف با اشاره به علت بدحجابی در ایران اظهار کرد: پدیده بدحجابی در ایران، پدیده‌ای پیچیده، چندوجهی و برخاسته از علل و عوامل گوناگون اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی است بنابراین در مقابله با آن تنها نمی‌توان به اقدام‌های ساده، سطحی و تک‌وجهی بسنده کرد.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای جمهوی اسلامی نقشی مهم‌تر، گسترده‌تر و تأثیرگذارتر از سایر نهادها دارد؛ زیرا این سازمان بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری، ماموریت «مدیریت و هدایت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» را بر عهده دارد و بیشترین و ماندگارترین تأثیرگذاری را بر ذهن و دل مخاطبان میلیونی خود بر جای می‌گذارد.
نویسنده مجموعه سه جلدی «حجاب؛ مسئولیت‌ها و اختیارات دولت اسلامی» عنوان داشت: در سال‌های اخیر در زمینه گسترش و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب در ایران طرح‌ها و برنامه‌های گوناگونی ارائه شده که مهم‌ترین آنها طرح‌ها و برنامه‌هایی است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر شوراهای زیر مجموعه آن تدوین و تصویب شده است.
وی با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی گفت: تبیین نقش حجاب و عفاف در افزایش سلامت جامعه و بهره‌وری آن، انجام مناظره علمی، فرهنگی و هنری در خصوص فلسفه حجاب و عفاف و افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها از طریق رسانه ملی در مورد اهمیت فرهنگی عفاف و حجاب از جمله وظایف تعیین شده برای رسانه ملی است.
شفیعی سروستانی عنوان داشت: الگوسازی و معرفی نمونه‌های برجسته یکی از راه‌های مؤثر برای ترویج و گسترش اخلاق و رفتارهای پسندیده در میان عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان است به همین دلیل در ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نیز باید به این موضوع توجه کرده و نظر گروه‌های هدف را با برجسته کردن الگوهای مورد علاقه‌ به فرهنگ عفاف و حجاب جلب کرد.
وی با اشاره به اهمیت به تصویر کشیدن زنان موفق با حجاب گفت: ارائه چهره‌ای نامطلوب از افراد محجبه و معرفی حجاب به عنوان عامل عقب‌ماندگی و فرودستی زنان یکی از ترفندهای دشمنان برای از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب در جوامع اسلامی بوده است.
نویسنده کتاب آیین برنامه‌سازی درباره فرهنگ عفاف و حجاب یادآور شد: با وقوع انقلاب اسلامی و حضور چشمگیر و نقش تعیین‌کننده زنان چادری در این انقلاب و همچنین موفقیت‌های بی‌شماری که زنان مسلمان و محجبه ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون به دست آوردند، این ترفند به شکست انجامید و ثابت شد که حجاب هرگز مانعی برای رشد و شکوفایی استعدادهای زنان مسلمان نیست.
وی ادامه داد: رسانه‌های وابسته به نظام سلطه همین ترفند را در پیش گرفته و تلاش می‌کنند نوجوانان و جوانان ایرانی را از فرهنگ عفاف و حجاب دور کنند.
شفیعی‌سروستانی تأکید کرد: لازم است در تبلیغ و ترویج این فرهنگ به شبهه‌هایی که دشمنان در اذهان نسل جوان ایجاد می‌کنند، توجه کرده و نشان داده شود که با رعایت عفاف و حجاب هم می‌توان در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و... به موفقیت رسید.
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های وابسته به نظام سلطه و روشنفکران غرب‌زده و منفعل، همواره برابری کامل حقوق زن و مرد؛ آزادی بی‌قید و بند زنان و دختران جوان و روابط آزادانه دو جنس مخالف در جوامع غربی را یکی از دستاوردهای مهم دموکراسی لیبرال معرفی و آن را به عنوان الگویی برای زنان و دختران دیگر سرزمین‌ها مطرح می‌کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: این امر بدون آنکه اشاره‌ای به بحران‌های گوناگون فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی موجود در این جوامع داشته باشند و بحران‌هایی که امروز تمامیت فرهنگ و تمدن مغرب زمین را تهدید می‌کند صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: در تبلیغ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، باید به نشان دادن آثار و پیامدهای بی‌بند و باری جنسی و رعایت نکردن عفاف و حجاب، به ویژه در جوامع غربی توجه کرد و این موضوع به بهترین شکل ممکن برای جوانان تبیین شود.
شفیعی‌سروستانی با بیان اینکه فرهنگ برهنگی، فرهنگی نوظهور و از پیامدهای مدرنیته به شمار می‌آید گفت: سه قرن گذشته در همه جوامع متمدن، زنان و مردان از پوشش‌های مناسبی برخودار بودند و اثری از برهنگی به سبک امروز جوامع غربی، در این جوامع مشاهده نمی‌شد.
وی یادآور شد: به دنبال بروز پدیده رنسانس در جوامع غربی و رشد و گسترش مظاهر گوناگون این پدیده به ویژه سکولاریسم، لیبرالیسم و اومانیسم به تدریج فرهنگ وقار و پوشیدگی به فراموشی سپرده شد و رقابت برای عرضه هرچه بیشتر جذابیت‌های جنسی به فرهنگ غالب در این جوامع تبدیل شد.
نویسنده مجموعه سه جلدی «حجاب؛ مسئولیت‌ها و اختیارات دولت اسلامی» تصریح کرد: کشورهای غیرغربی به تدریج از این فرهنگ متأثر شدند و برای عقب نماندن از جوامع غربی، فرهنگ برهنگی را جایگزین فرهنگ عفاف و حجاب کردند.
وی تصریح کرد: آشناسازی جوانان با تاریخچه رواج فرهنگ برهنگی در غرب و ایران و تبیین این موضوع که گرایش فطری همه زنان و مردان در سراسر جهان تا پیش از رنسانس به سوی عفاف و پوشیدگی بوده است، می‌تواند زمینه‌ساز پذیرش هرچه بهتر آموزه‌های اسلامی در زمینه عفاف و حجاب باشد.
در حسرت شهادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">