وب سایت عاشورا

نویسندگان
آخرین نظرات

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب با مقایسه 15 خرداد 1342 و 24 خرداد 1392 و اشاره به سخنرانی 13 آبان امام خمینی(ره) درباره کاپیتولاسیون گفت: در آغاز نهضت اسلامی،‌ ما ملتی ضعیف نگه داشته شده و محروم از حداقل‌های کرامت انسانی بودیم، ولی بعد از 50 سال امروز جنگ ما بر سر قله‌هاست و غرب که می‌بیند این ملت ضعیف نگه‌داشته شده با رهبری دینی به جایی رسیده‌ است که دنبال این است، حرف اول را در جهان بزند، دنبال محروم کردن این ملت از قله‌ها است.

جلیلی جریاناتی که امروز در مقابل انقلاب هستند، را دو جریان تهدیدگر و جریان تردید نامید و گفت: جریان تهدیدگر در خارج از کشور مباحثی مانند قطعنامه، تحریم‌های فلج کننده، گزینه‌های روی میز و ... را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جریان تردید برای درهم شکستن مقاومت ایران به وجود آمده است، گفت: این جریان ارتجاعی که حمایت اربابان خارجی را نیز دارد، برای برگرداندن ایران به 50 سال پیش مقاومت را تحقیر، هزینه‌ها را بزرگ و روی خلاءها تأکید می‌کند.

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب گفت:اگر این ملت قرار بود که کدخدای دنیای استکبار را به رسمیت بشناسد، ده‌ها هزار از بهترین فرزندان خودش را به قربانگاه نمی‌فرستاد.

جلیلی با اشاره به اینکه نکته مهم در تحلیل جریان تردید این است که آنها مناسبات حاکم بر جهان را می‌پذیرند و به دنبال بازتولید آن مناسبات در داخل کشور هستند، گفت: آنها به دنبال متوقف کردن آرمان‌خواهی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی در ایران و حاکم کردن دوباره مناسبات اشرافی و قبیلگی در صحنه سیاسی هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان مقاومت را در مقابل جریان تردید و سازش خواند و این جریان را اینگونه تبیین کرد: بحث مهم جلیلی این است که مقاومت تنها در مقابل تهدیدها نیست و وجه مهمتر جریان مقاومت در کنار دیدین تهدیدها دیدن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ملت است و این نگاه براساس آیه قرآن است که می‌فرماید، دشمن را که دیدید بلافاصله متوجه استعداد‌های خودتان بشوید.

وی تصریح کرد: جریان مقاومت مهمترین وظیفه خود را شکوفایی استعدادهای ملت قرار داده‌است.

جلیلی گفت: شکر این نعمت‌ها استفاده حداکثری و درست از این نعمت‌هاست.

وی افزود: حرف جریان مقاومت این است که اگر می‌خواهیم در مقابل تحریم‌ها بایستیم و پیشرفت کنیم، لاجرم باید دستگاه اجرایی و نظام اداری کشور یک پالایش جدی بشود.

جلیلی گفت: نکته جدیدی که سعید جلیلی مطرح می‌کنند،این است که مسائل ما درست حل نخواهند شد، مگر درست مطرح شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گفت: اگر ما در فرایند طرح مسئله تأکید روی نداشته‌ها و اینکه نظام هیچ امکان و ظرفیتی ندارد، داشته‌ باشیم دیگر طرح مسئله نیست و القاء بن‌بست است و نتیجه آن تسلیم در برابر کدخدا است.

جلیلی با بیان اینکه جریان سازش و تردید مطمئناً هیچ‌گاه به دنبال این نمی‌رود که ظرفیت‌های کشور را شکوفا کنند، گفت: مردم زمانی  در چالش با استکبار جهانی نظام را همراهی خواهند کرد که عدالت و مبارزه با تبعیض را ببینند.

وی با تأکید بر اینکه امروز عرصه جدال این دو رویکرد است، گفت: این تازه اول راه است و هر نتیجه‌ای در این انتخابات به دست آید این مبارزه ادامه دارد.

در حسرت شهادت

دکتر سعید جلیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">