وب سایت عاشورا

نویسندگان
آخرین نظرات


اما ظهور در گرو آماده بودن جامعه بشری برای چشیدن طعم عدالت مهدوی است که همان آرمان بزرگ انقلاب اسلامی است. اگر باز دقتی دوباره در مجموعه وصایا و کلام ها های امام داشت . سعی این عالم بزرگوار بیشتر در مفهوم سبک زندگی تجلی می یابد. سبک زندگی در همه احوال آماده ظهور باشد،سبک زندگی که تشنه شهادت و آرزوی مبارزه د اشته باشد، سبک زندگی که آرمانگرای واقع گرا باشد ، سبک زندگی که در همه جا و همیشه در صحنه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی آماده باشد و در کل سبک زندگی که رنگ آن ،رنگ الهی باشد.

این سبک زندگی به فردیت آدمی ختم نمی شود و در صحنه های اجتماعی آدمی نیز  حضور فعال دارد و به زندگی انسان جهت می دهد .

امام خود یک نمونه کامل از این نوع سبک زندگی است ، سبک زندگی که در تمام احوال متوجه حضور در درگاه الهی است و امام بارها به بیان شاخص های ان میپردازد،شاخص هایی که با پر رنگ کردن آنان میتوان به جامعه مهدوی نزدیک تر شد.

موسیقی یکی از این این شاخص ها در حوزه فرهنگ و رسانه است و در سخنان امام تجلی مییابد. امام در کلام خود هیچگاه بحث حلال یا حرام بودن موسیقی را هیچ گاه در اولویت اول قرار نمی دهد بلکه آنچه را که در اولویت اول قرار میدهد بحث سرگرم شدن انسان به مادیات دنیایی و دور شدن از آرمان ها و اهداف الهی و عدم تفکر و اندیشه  بوسیله موسیقی است.

او در اوایل انقلاب هشدار جدی مبنی بر اهمیت فراوان تلویزیون جمهوری اسلامی به موسیقی میدهد و مسئولان رسانه را از پخش فراوان موسیقی انذر میدهد.

با حسرت فراوان باید گفت که از مسئولان رسانه کسی به طور جدی به هشدارها توجهی نکرد و هیچگاه حرکت جدی و موثری برای این هشدار صورت نگرفت ، همین بی توجهی مسئولین رسانه باعث شد که برنامه سازان برنامه ای رسانه گام به گام قبح این مساله را بشکنند و مشروعیتی برای این مساله درست کنند .


افسران - عکس/ حضور رهبر انقلاب در حرم مطهر امام(ره)


از آخرین نمونه های این مساله برنامه «هفت ترانه» شبکه شماست.هفت ترانه برنامه ای است که هر روز اول شب از شبکه شما پخش می شود و بینندگان باید از میان هفت ترانه و خواننده  یکی را به عنوان ترانه و خواننده برتر انتخاب کنند همین یعنی یک فرصت بزرگ برای ذبح کردن فرهنگ اسلامی در جامعه است . خوانندگانی که بیشتر در ساعات تحویل سال ترانه ای از آنان پخش میشد حال فرصت بزرگی دارند که یک برنامه خاص در خدمت انان باشد .

هفت ترانه فقط با این بهانه اقدام به پخش انواع موسیقی های زننده و حرام میکند که خواست بینندگان است و با همین بهانه حکم شرع را  از ریشه میزند.

حال باید نوک انتقادات را بسوی مسئولان رسانه برد که چگونه  برنامه ای با این شوق و ذوق پخش میکنند ولی جشنواره مردمی فیلم عمار را بایکوت میکنند و برای  سوریه ، بیداری اسلامی،تحریم های علیه ملت برنامه ندارند و نوک دیگر انتقادات بسوی خودمان است و وای برما که حرام های الهی را کمرنگ کردیم.


در حسرت شهادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">