وب سایت عاشورا

نویسندگان
آخرین نظرات

توفیقی هنوز وزیر علوم نشده و شاید در دولت یازدهم هم نشود اما عزل و نصب های او در وزارتخانه حساس علوم خیلی ها را شوکه کرده و برخی نمایندگان حتی به علت اقدامات سرپرست وزارت علوم قصد دارند طرح محدودیت اختیارات سرپرستان وزارتخانه ها را به تصویب برسانند. برخی نمایندگان مجلس هم این کار توفیقی را درو کردن مدیران و روسای دانشگاه ها تلقی کرده اند. حجت‌الاسلام سلیمی با انتقاد از عزل و نصب‌های شتابزده سرپرست وزارت علوم گفت: هرچه سریع‌تر باید جلوی این اقدامات گرفته شود.


حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به برکناری حجت‌الاسلام شریعتی از ریاست دانشگاه علامه طباطبایی توسط سرپرست وزارت علوم اشاره کرد و اظهارداشت: این برکناری و انتصاب در حالیست که سرپرست ممکن است از سوی رئیس‌جمهور به عنوان وزیر انتخاب نشود و حداکثر 3 ماه در این سمت باقی بماند.

سلیمی

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به دیگر عزل و نصب های صورت گرفته در وزارت علوم، طرح این سۆال که آیا منطقی است در طی این 3 ماه این همه عزل و نصب صورت گیرد، تصریح‌کرد: ما انتظار داشتیم سرپرست وزارت علوم به جای داس، کلید در دست داشته باشد و شعار تدبیر و امید را محقق کند. به نظر می‌رسد قصد و غرض از این عزل‌و نصب‌های شتاب‌زده این است که فشار بر روی وزیر بعدی کم شود. به همین علت هرچه سریع‌تر باید جلوی این اقدامات گرفته شود؛ چراکه ممکن است وزیر بعدی این عزل و نصب‌ها را نپسندد.

سلیمی با بیان اینکه آقای نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم باید این نکات را با آقای توفیقی مطرح‌کند، افزود: ما در آستانه اول مهرماه هستیم و نباید دانشگاه‌ها را با این تنش مواجه کنیم.

انتقام از حزب اللهی ها!

نماینده تهران در مجلس گفت: عملکرد توفیقی نشان می‌دهد وی فردی است که از حزب‌الله انتقام می‌گیرد و قطعاً مجلس عکس‌العمل سختی نشان خواهد داد؛ از جمله اینکه نمایندگان در صحن مجلس به رئیس‌جمهور در این زمینه تذکراتی دادند.حجت الاسلام روح‌الله حسینیان چهره شاخص مجلس شورای اسلامی درباره عزل و نصب‌های سرپرست وزارت علوم اظهارداشت: متاسفانه آقای توفیقی هرچه نیروهای متدین، ولایی و انقلابی هستند را از دانشگاه‌ها کنار می‌گذارد.

وی تصریح کرد: شاید توفیقی به عنوان یک جاده صاف کن، این اقدامات را برای وزیر بعدی انجام می‌دهد یا اینکه با این عمل نشان می‌دهد که وی به عنوان وزیر معرفی خواهد شد ولی قطعاً آقای توفیقی باید بداند رفتار وی که سابقه عملیاتی نداشته و هیچ سرپرستی با وزارتخانه تحت سرپرستی خود اینگونه برخورد نکرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه اقدامات توفیقی در رای اعتماد مجلس به وی در صورت معرفی بعنوان وزیر پیشنهادی تاثیرگذار است، یادآور شد: عملکرد توفیقی نشان می‌دهد که وی فردی است که از حزب‌الله انتقام می‌گیرد به ویژه اینکه برکناری شخصیت‌هایی مثل آقای شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، خواجه‌سروی معاون فرهنگی وزارت علوم و یا رئیس دانشگاه اصفهان این ادعا را اثبات می کند.

ما انتظار داشتیم سرپرست وزارت علوم به جای داس، کلید در دست داشته باشد و شعار تدبیر و امید را محقق کند. به نظر می‌رسد قصد و غرض از این عزل‌و نصب‌های شتاب‌زده این است که فشار بر روی وزیر بعدی کم شود. به همین علت هرچه سریع‌تر باید جلوی این اقدامات گرفته شود؛ چراکه ممکن است وزیر بعدی این عزل و نصب‌ها را نپسندد

وی تصریح کرد: رئیس جمهور وعده داده بود که با کلید با این ساختار حکومتی برخورد کند و اینطور که آقای توفیقی داس گرفته ظاهرا تصمیم دارد مثل دوم خرداد به قلع و قمع نیروهای ارزشی بپردازد.

پاسخ آقای سرپرست

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سوال که آیا این وزارتخانه به انتقاداتی که درباره رئیس دانشگاه انجام شده واکنش نشان می دهند، گفت: انتقادات به این وزارتخانه ارسال شده و در دست بررسی است و ان شاءلله در روزهای آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

توفیقی

جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم با حضور در جمع خبرنگاران درباره انتصاب‌های اخیر در این وزارتخانه گفت: تاکنون تنها دو انتصاب جدید در این وزارتخانه انجام شده است. 

وی افزود: تغییر روسای دانشگاه ها تنها در یک مورد بوده است و تنها دو معاونت امور مالی و معاونت امورمجلس تغییر کرده اند. 

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوالی در این باره که آیا این وزارتخانه به انتقاداتی که درباره رئیس دانشگاه انجام شده واکنش نشان می دهند؟ اظهار داشت: انتقادات به این وزارتخانه ارسال شده و در دست بررسی است و ان شالله در روزهای آینده تصمیم گیری خواهد شد.

توفیقی در ادامه سخنان خود درباره معرفی‌اش به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم گفت: تعاملات خوبی بین نمایندگان مجلس برقرار است و در حال تعامل هستیم و برنامه هایمان را اعلام کردیم و اگر بنده معرفی شوم برنامه های بیشتری را اعلام خواهیم کرد. 

وی درباره این که برنامه هایتان را به نمایندگان خواهید داد یا خیر گفت: فعلا ارتباطات به صورت غیررسمی و تعاملات فردی با نمایندگان مجلس بوده است.

در حسرت شهادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">