وب سایت عاشورا

نویسندگان
آخرین نظرات

 آمار سقط جنین و بیماری هایی که به واسطه سقط های غیر قانونی رخ می دهد در حال افزایش است و به مرز هشدار نزدیک شده است. سقط جنین‌ هایی که توسط افراد غیر پزشک با استفاده از امکانات غیر قانونی صورت می ‌گیرند.

 


سقط جنین

1. همه چیز طبق برنامه ریزی اش پیش رفت. موفق شده بود توجه زرنگ ترین پسر دانشگاه را جلب کند تا به خواستگاری اش بیاید، او را راضی کند که به درخواست دانشگاه سوربن فرانسه پاسخ مثبت دهد، عروسی باشکوهی برگزار کند،  به همه آشنا و فامیل فخر بفروشد و این مژده را بدهد که در آینده ای نزدیک به خاطر بورسیه شوهرش، تابعیت فرانسه را هم بگیرد. او سال ها رویای حضور در پاریس شهر عشاق را در سر می پروراند و حالا در یک قدمی رسیدن به آرزویش بود. شوهرش دو ماهی می شد که به فرانسه رفته بود و حالا منتظر تماس سفارت بود تا برای اقامتش اقدام کند و این اتفاق خیلی زود افتاد. طبق قانون کسانی که متقاضی تابعیت فرانسه هستند و همه مراحل اقامت را می گذراندند شهروند درجه دو فرانسوی محسوب می شدند و حالا زمان شهروند درجه دو شدن بود! مقابل آینه، کمی "مقیم فرانسه شدن" را تمرین کرد و راهی سفارت شد. در سفارت از او خواستند که در اسرع وقت مدارکش را که از شناسنامه گرفته تا برگه آزمایش بارداری و مدارکی که نشان می دهد همسر شوهرش هست را تحویل دهد. او حالا خوشبخت ترین زن بود.

2. همه برنامه هایش به هم خورد. وقتی تکنسین آزمایشگاه به او گفت که مبارک باشد انگار دنیا رو سرش خراب شده بود. او نمی توانست به فرانسه برود و ذوق و شوق فرانسوی شدن مانع از اطلاع از بارداری اش شده بود. اگر حتی اجازه داشت با شکم ورم کرده به فرانسه برود هرگز این کار را نمی کرد. نمی خواست  هنوز چیزی از زندگی مشترک نفهمیده، مادر شود. او می خواست حالا حالاها جوانی کند و بهترین سالهای عمرش را بدون دغدغه در پاریس بگذراند. و بچه همان دغدغه اش می شد که اجازه لذت بردن از زندگی را نمی داد. اصلا همه دوست و آشنا که تا مدتی پیش به آنها فخر می فروخت به او می خندیدند که عجله داشتی؟ نمی خواست شوهرش و هیچ کس دیگر از موضوع باخبر شود. هیچ کس. اگر شوهرش می دانست آن قدر خوشحال می شد که فرانسه نمی ماند. پدرو مادرش هم قطعا از نوه دار شدنشان استقبال می کردند. باید فکری می کرد.  همان اول، آخرین راه به ذهنش رسید. سقط.

او برای یک آمپول زدن ساده استرس داشت چه برسد به الان که می خواست رحم خود را تخلیه کند. در اینترنت خوانده بود که "آسپیراسیون خلاء" یکی از روشهای سقط جنین است که عوارض گوناگونی مثل سوراخ شدگی رحم، عفونت لگن خاصره، عفونت رحم، ماندن جفت و... دارد

3. گفته بودند کورتاژ راحت ترین راه است. زمان سقط دارویی گذشته بود و نمی توانست سقط دارویی انجام دهد چون پیدا کردن دکتر یا هر کسی که کار سقط را انجام می داد یا دارویی تجویز می کرد چند روز از وقتش را گرفت. شوهرش هم هر روز تماس می گرفت و می خواست تکلیف سفر همسرش را بداند. حالا به مطب دنج خانم دکتر رسیده بود. او برای یک آمپول زدن ساده استرس داشت چه برسد به الان که می خواست رحم خود را تخلیه کند. در اینترنت خوانده بود که "آسپیراسیون خلاء" یکی از روشهای سقط جنین است که عوارض گوناگونی مثل سوراخ شدگی رحم، عفونت لگن خاصره، عفونت رحم، ماندن جفت و... دارد. به همین علت تا توانسته بود داکسی سیکلین و مترونیدازول (آنتی بیوتیک) خورده بود تا حداقل خطر عفونت کاهش یابد. حالش از فضای مطب دکتری که عمل غیرقانونی می کرد و از آدمهای آنجا به هم می خورد. در همان اینترنت خوانده بود که سقط هم نوعی قتل است، نوعی جنایت و این کار گناهی بزرگ محسوب می شود و حالا او با همه آنها که دقایق و ساعاتی بعد گناهکاران بزرگی می شدند در یک جا حضور داشت. آرام و قرار نداشت. با خود فکر کرد که گناه او از همه بیشتر است چون پدر بچه از این کار او خبر ندارد اما او هم چاره ای ندارد. باید همه چیز طبق برنامه او پیش می رفت و حداقل چند سال اول زندگی را راحت زندگی می کرد؛ یک زندگی فرانسوی!

سقط جنین

4.  فرودگاه شارل دوگل پاریس شلوغ است. هر چی به گذشته فکر می کند بیشتر زجر می کشد. همه چیز درست پیش رفت. او از شر جنین راحت شد، به واسطه بورسیه بودن شوهرش اقامت مشروط گرفت و زندگی خوب و خوشی آغاز کرد اما زندگی به خوبی و خوشی پایان نیافت! 2 سال بعد از حضور در پاریس، شوهرش گفت که قصد دارد پدر شود. شوهرش به او اطلاع داد اگر بچه آنها در پاریس به دنیا بیاید با توجه به شرایطی که دارند به هر سه نفر آنها تابعیت فرانسه می دهند. ابتدا توجه نکرد اما وقتی تعداد مراجعه به آزمایشگاه به اندازه انگشتان دو دستش شد نگران شد. این حقیقت داشت و او دیگر بچه دار نمی شد. نمی توانست باور کند و به توصیه شوهرش به متخصص مراجعه کرد. پزشک او هم از جریان سقط باخبر شد و بعد شوهرش. شوهرش نمی توانست باور کند که همسرش مهمترین موضوع زندگی اش را از او پنهان کرده و حالا بعد از مدتها به خاطر نازا شدن همسرش که یکی از عوارض جانبی سقط است از جریان مطلع شود. از نظر او اقدام همسرش نابخشودنی بود و اگر قابل بخشش هم بود نمی خواست بدون بچه زندگی شان ادامه داشته باشد. حالا شوهرش او را به ایران می فرستد تا در آینده ای که دور نیست برای آخرین بار در دفتر طلاق او را ملاقات کند. فرودگاه شارل دوگل هنوز شلوغ است. شلوغ.

اگر حتی اجازه داشت با شکم ورم کرده به فرانسه برود هرگز این کار را نمی کرد. نمی خواست  هنوز چیزی از زندگی مشترک نفهمیده، مادر شود. او می خواست حالا حالاها جوانی کند و بهترین سالهای عمرش را بدون دغدغه در پاریس بگذراند

5. آمار سقط جنین و بیماری هایی که به واسطه سقطهای غیر قانونی رخ می دهد در حال افزایش است و به مرز هشدار نزدیک شده است. سقط جنین‌ هایی که توسط افراد غیر پزشک با استفاده از امکانات غیر قانونی صورت می ‌گیرند، باعث اختلال‌ های قلبی- عروقی و عفونت‌ های شدید و در مواردی باعث خارج شدن رحم از بدن مادر و در نهایت ممکن است منجر به مرگ مادر ‌‌شوند. بروز عفونت و زخم‌های عفونی در خارج و داخل رحم به دلیل دستکاری ‌های انجام شده در حین ختم حاملگی، می تواند منجر به عفونت لوله و چسبندگی داخل رحمی و عقیمی دائم زن شود.

در حسرت شهادت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">